לרוב קופירייטינג נתפס כדרך להציע מוצרים או שירותים, אבל למעשה מדובר בשילוב בין פסיכולוגיה ושכנוע, לכן הוא יודע בדיוק על אילו נקודות ללחוץ.
הבנת המוח האנושי
קופירייטינג יעיל נוגע במספר דרכים בסיסיות שבהן בני אדם מעבדים מידע ומקבלים החלטות.
המוח שלנו מגיב לטריגרים מסוימים, וקופירייטרים מנוסים עושים שימוש בטריגרים הללו לטובתם.
בין היתר הטריגרים האלה כוללים:
רגש: בני אדם הם יצורים רגשיים, ולעתים קרובות ההחלטות שלהם מונעות על ידי רגשות ולא על ידי היגיון.
בגלל זה תוכן שמעורר רגש, בין אם זה אושר, פחד, התרגשות או אפילו עצב, יכול ליצור קשר חזק עם קהל הקוראים.
פשטות: בעולם שלעיתים מסובך מדי, הפשטות בולטת לטובה. המוח האנושי מעדיף דברים שקל להבין ולעסוק בהם.
לעיתים קרובות מאמר ברור, תמציתי ופשוט הוא היעיל ביותר כדי להבעיר מסר ולהניע לפעולה.
אסטרטגיות מפתח בקופירייטינג אפקטיבי
כדי למנף את העקרונות הפסיכולוגיים דרך כתיבת תוכן מקצועי, ישנן מספר אסטרטגיות שקופירייטרים משתמשים לעתים קרובות אם בדבר כתיבת תוכן לאתר, פוסטים לפייסבוק, כתיבת מאמרי SEO ועוד.
יצירת תחושה של דחיפות: על ידי הצעה שההזדמנות שלה מוגבלת, קופירייטרים יכולים לנצל את הפחד להחמיץ הזדמנות נהדרת, כך למעשה מאלצים את הקוראים לפעול במהירות.
הוכחה חברתית: אנשים נוטים לעקוב אחר מעשיהם של אחרים ולחקות אותם. בגלל זה המלצות, ביקורות והמלצות משמשות כהוכחה חברתית, מה שגורם לאחרים להיות מעורבים יותר.
"חינם אין כסף": הרעיון של להשיג דבר מה ללא שום עלות מושך להפליא.
כך שהמילה 'חינם' יכולה לעורר תגובה חזקה ולעודד אנשים לנקוט בפעולה שאולי לא יהיו שוקלים אותה אחרת.
יתרונות על פני תכונות: קופי חכם הוא כזה שמתמקד בתועלת של שירות או מוצר שהקורא יכול לקבל על פני התכונות שלו.
התפקיד של עיצוב ותמונות
אין כל ספק כי כתיבת תוכן מקצועי חשובה בהחלט. יחד עם זאת המוח האנושי מעבד תמונות ויזואליות הרבה יותר מהר יותר מטקסט, ועיצוב יכול להשפיע באופן משמעותי על אופן קליטת המידע.
בגלל זה החוכמה בקופי עבור כתיבת תוכן לאתר, פוסטים לפייסבוק, מאמרי SEO, מיילים, ניוזלטרים ואחרים היא לשחק בין התמונות עם כותרות משנה ומשפטים שמחברים בין התמונה לנכתב.
סיכום
קופירייטינג יעיל הוא שילוב של אמנות ומדע. הבנת הטריגרים הפסיכולוגיים המשפיעים על התנהגות אנושית יכולה להפוך תוכן משגרתי לממגנט.
מדובר בחיבור עם הקהל ברמה העמוקה ביותר שיש.
שימוש ברגש, פשטות, טכניקות סטוריטלינג ומבנה אסטרטגי נועדו כדי ללכוד את תשומת הלב, לשכנע ולהוביל ליצירת קשר.
כיצד? על ידי לחיצה על קישור, השארת פרטים או יצירת קשר דרך המייל או טלפון.