כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

על החשיבות של כתיבה שיווקית אין עוררין. כאשר כותבים על עסק קטן או חברה גדולה, כדי למכור מוצר או שירות, הכותבים מספרים סיפור מסוים המיועד לקהל יעד ברור.

דרך הכתיבה השיווקית אנחנו נוגעים בקהלים הללו.

המטרות העיקריות של כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית משיגה כמה מטרות שונות. היא מושכת לקוחות חדשים וגורמת ללקוחות קיימים או לקוחות מתעניינים להיות יותר מעורבים יותר במה שמוצג לפניהם.

האם רק מעבירים מידע? התשובה היא לא, אלא זהו רק הבסיס שעליו אנחנו מוסיפים עוד ועוד.

מדוע? כדי לעורר השראה, לשכנע את הקהל וכד'.

כתיבה שיווקית בעצם בונה את תיבת המסרים בצורה רגשית ויעילה, וגורמת לקהל הלקוחות להסתכל על הדברים, בין אם זה מוצר, מותג או שירות, מאותה נקודת מבט שלנו.

2 אסטרטגיות לכתיבה שיווקית מנצחת

באופן טבעי אין לאף אחד נוסחה אחת לכתיבת מאמר, אלא כל סיפור נע סביב מספר פרמטרים שהכותב לוקח בחשבון.

מי הקהל אליו אנו פונים?

האם ניתן לכתוב מאמר שיווקי בלי לדעת מי קהל היעד אליו אנו מכוונים? בוודאי שלא.

עוד לפני שכותבים דבר מה על הדף, הכותבים מבצעים בדיקה מקדימה ומגלים אל מי בעצם הם כותבים.

האם לנשים או גברים? האם מדובר בקהל מעורב? אולי בני נוער או בני הגיל השלישי?

ובעיקר, מה בדיוק הם צריכים, האם זה טיפול רפואי, מוצר טכנולוגי משנה חיים?

נקודה חשובה שתמיד עושה את ההבדל היא האם יש איזה כאב שמחפשים לטפל בו. כאב הוא רגש, לשם כדאי לכוון את סגנון הכתיבה, אל נקודה רגישה וכואבת.

כמובן שהמטרה היא לא להכאיב למי שיקרא את הדברים, אבל כן מציגים בפניהם פתרון שיוכלו להיעזר בו.

כאשר אנחנו ניגשים אל מלאכת הכתיבה השיווקית, אפשר פשוט לעצום עיניים ולדמיין את האדם שאליו מכוונים.

יש לזה אפקט נהדר שעוזר לכתיבה להיות לא רק שיווקית, אלא גם מדויקת, כזו שמעבירה את המסר בצורה מושלמת.

מה הסיפור שלך?

רוב הילדים אוהבים שהוריהם מקריאים להם סיפור לפני השינה, זה עוזר להם להירדם טוב יותר בלילה.

גם בצבא חיילים נשארים מרותקים כאשר המפקד הציג בפנינו סיפורי מורשת קרב ולא משנה כמה הם עייפים.

בחיים עצמם אנו צמאים לשמוע הרצאה מעניינת או חוויה שעברו חברים ובני משפחה.

סיפורים טובים הם בלתי נשכחים, הרבה יותר מעובדות עליהם שומעים. סיפורים מעוררים רגשות והם מניעים את הקהל לקבל החלטות.

כתיבה שיווקית מציגה סיפור טוב שמתקשר באופן חכם ויעיל עם שירות, מוצר וכד'. לסיפור מעניין יש את היכולת לשכנע ולהעביר מסר בצורה הטובה ביותר.

כתיבה שיווקית

בכתיבה שיווקית חשוב להקפיד על התועלת ולא על התכונות 

הטעות הגדולה ביותר שכותב תוכן מקצועי יכול לעשות היא להתמקד בתכונות של מוצר במקום להציג את יתרונותיו.

כשצריך לכתוב כתבה שיווקית על דגם חדש של פלאפון מסוים, מה יתפוס את העין של הקוראים טוב יותר?

האם זה יהיה המפרט הטכני של הפלאפון, או העובדה שמדובר במכשיר קל וקטן שניתן להכניס בקלות אל כיס של כל מכנס?

החוכמה היא להציג את התועלת שניתן להפיק ולהציג אותן בעזרת המילים הנכונות.

לשכנע אתם יודעים?

טיפ נוסף הנוגע לכתיבה שיווקית בא לידי ביטוי בדמות טקטיקות של שכנוע. מה למשל?

יש מי שמציגים הוכחה חברתית מסוימת או של סמכות מקצועית נחשבת.

אחרים מפרסמים המלצות של מי שכבר התנסו בשירות או רכשו את המוצר.

יש כאלה שמראים תמונה עם כיתוב: קנו עכשיו לפני שיהיה מאוחר, או מבצע לזמן מוגבל.

רכשו עכשיו לפני שיהיה מאוחר, או להציג מצב בו מדובר במצבע לפרק זמן מוגבל.

מדובר בכתיבה המבוססת על עקרונות פסיכולוגיים כדי לעודד תגובה מהקוראים.

לשמור על פשטות

אתם שמים לב שאני לא מסבך מדי את המילים אלא מציג אותם בפשטות?

יודעים מדוע? ככה אני מעביר את המסר שאני רוצה בלי קונצים מיותרים

כתיבה שיווקית: סיכום

כתיבה שיווקית היא אמנות לכל דבר. היא מספרת סיפור יצירתי, כך שהמילים יעבירו את המסר הנכון וישכנעו את הקוראים.

תוכן עניינים

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת ל"יונייטד פוינט" לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.