אחד הכלים החזקים ביותר בעולם השיווק אונליין ואופליין הוא העברת מסרים באמצעות סטוריטלינג. במאמר הבא אני אפרט על מספר נקודות חשובות.
מהות הסיפור בעולם השיווק
בראש ובראשונה מדובר בחיבור רגשי, לכן לסטוריטלינג יש את היכולת לעורר רגשות. נרטיב משכנע יכול לעורר רגשות של שמחה, נוסטלגיה או אמפתיה, וליצור קשר רגשי בין המותג או שירות לבין קהל הקוראים. חיבור זה מתורגם לרוב לנאמנות למותג ומשפיע על החלטות רכישה.
כך שעקרונות הסיפור מתאימים לכל מקום, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תוכן מקצועי לפייסבוק, שירותי כתיבת תוכן לסרטונים ועוד.
חוויות בלתי נשכחות
סיפורים שכתובים היטב זכורים יותר מפרסום של עובדות או נתונים יבשים.
בזכות טכניקות סטוריטלינג, סיפור טוב יכול לזקק רעיונות מורכבים ולפשט אותם כך שהקורא יבין טוב הרבה יותר על מה מדובר. הנקודה הזו מצוינת עבור מותגים עם מוצרים או שירותים מורכבים כך שיהפכו להיות נגישים וברורים יותר.
זהות ובידול
סטוריטלינג יכול לבדל באופן משמעותי מותג בשוק רווי. הוא בונה זהות מותג מובהקת, ומבדיל את המותג מהמתחרים שלו.
הטמעת עקרונות סטוריטלינג באסטרטגיית השיווק
אין זה משנה אם מדובר בכתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תוכן מקצועי לפייסבוק, שירותי כתיבת תוכן לסרטונים ועוד, התאמת הסיפור שנבנה נכון ימשיך להדהד עם קהל הקוראים. הפתח טמון בהבנת הצרכים, הרצונות והאתגרים שלהם ועל בסיס כל זה יחד נבנה הסיפור.
האותנטיות היא קריטית
סטוריטלינג היא דרך נהדרת כדי לשמור על אותנטיות שמתיישרת עם האתוס והערכים של החברה, שירות או מותג. בכוחה של האותנטיות בסיפור לטפח אמון ואמינות.
עקרונות סטוריטלינג נוספים
לסיפורים אפקטיביים יש מבנה ברור – התחלה, אמצע וסוף. הם צריכים לקחת את הקהל למסע, ששיאו במסר, מסקנה משכנעת והנעה לפעולה.
ויזואליות
סיפור חזותי יכול לשפר את ההשפעה של המסר. שימוש בתמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים יכולים להפוך את הסיפורים למרתקים ובלתי נשכחים יותר.
סטוריטלינג – סיפורי הצלחה
מותגים רבים עשו שימוש של יעיל בעזרת סיפורים. קוקה קולה עשתה זאת נהדרת עוד לפני שנים רבות בסיפור על סנטה קלאוס. אפליקציית טינדר מתמקדת במסרים המדגישים את חווית המשתמשים בדרך למציאת זוגיות.
סיכום
סטוריטלינג הוא מרכיב חיוני ביצירת קשר עם קהלים שונים. בכוחו של סיפור כתוב להעצים ולקדם מוצר או שירות, הוא יוצר קשר רגשי שיכול להמיר קהלים ללקוחות נאמנים.