קופירייטינג

קופירייטינג

ישנן שתי טעויות נפוצות שעושים בהקשר של קופירייטינג.

הטעות הראשונה היא שיש איזו תפיסה שקופירייטינג נועד אך ורק כדי להעביר מסר מסוים באמצעות משפט מחץ, סוג של סלוגן וזהו. אומנם יש חלקים בהם קופי אכן צריך להיות קצר, תמציתי וקולע, אך לא זה תפקידו העיקרי. הטעות השנייה נובעת מבלבול בין קופירייטינג לבין כתיבת תוכן, על כך אפרט במאמר נפרד.

בואו נעשה סדר בדברים:

כתיבה יצירתית היא כתיבה מהנה.

כתיבת טכנית היא כתיבה שמסבירה דבר מה.

כתיבה עיתונאית נועדה ליידע אותנו על משהו.

וקופי?

תפקידו של הקופירייטינג?

הקופי נועד לגרום ללקוחות לבצע פעולה. לקנות מוצר, להיעזר בשירות או ליצור קשר. אם תוכן כזה או אחר אינו מבקש או מכוון לכך שהלקוח יבצע פעולה מסוימת, זה לא קופירייטינג. במילים אחרות קופירייטינג זו מכירה בעזרת מילים, חד וחלק.

6 שאלות שדרכן ניתן לדלות מידע ועובדות

כאשר ניגשים למשימת קופירייטינג צריך לזהות האם מדובר במכירת B2C, כלומר קופירייטינג שנועד ללקוחות, או שאולי מדובר במכירת B2B, אז המכירה נעשית מול עסקים.

שאלות נוספות שקופירייטר צריך לשאול את עצמו לפני שיוצא לדרך:

איפה המכירה תעשה?כתבה, פייסבוק, ברושור וכד'?
מה אנחנו מוכרים?פתרון לבעיה? אם כן, מה הבעיה?
למי אנחנו מוכרים?מין, גיל, אזור מגורים, גובה הכנסה?
למה שהם יקנו זאת?האם זו רכישה שכלתנית או רגשית?
מה רוצים שהלקוח יעשה או יחשוב?האם הוא צריך לשנות פן התנהגותי?
מה אנחנו צריכים לעשות?להדגים דבר מה?

לאחר שלקופירייטר יהיו כמה שיותר תשובות לשאלות הללו ואחרות, אפשר יהיה לעשות טבלה נוספת שמפרידה בין תועלות לתכונות, כך שאפשר יהיה לדעת בדיוק מה הקופירייטינג צריך למכור ומה הקונים צריכים לקנות. במילים אחרות, שהלקוחות יגלו את המעבר למובן מאליו ושהם ילמדו על פתרון אחר לגמרי.

קופירייטינג ומכשולים

בעזרת קופירייטינג יעיל וחכם, ניתן להתגבר על מכשולים שונים ומגוונים בהקשר של השכל הישר והרגש.

מכשול רציונלי

  • האם המוצר או השירות שאנו מבקשים למכור הוא מהיר, איטי, קל, זול וכד'.

מכשול רגשי

  • האם המוצר או השירות המסוים יעזור ללקוחות להרגיש צעירים, בטוחים, לחסוך בכאבים, לחסוך בהוצאה של כספים ועוד.

ברגע שיהיו לנו 2 רשימות גם יחד, נוכל לדרג על פי סדר חשיבות מה הכי ידבר אל הלקוחות.

אגב, טיפ נהדר לקופירייטרים כשהם צריכים לגלות את הדברים הללו, לשוחח עם אנשי מכירות שמוכרים את המוצר או את השירות, וגם עם לקוחות שרכשו זאת קודם לכן. התשובות שתקבלו יכולות להיות לעזר רב, עבור כותרות מנצחות, סלוגנים מצוינים ועל רוח הדברים.

מי המתחרים שלי?

זו אחת השאלות הכי חשובות במשימתו של הקופירייטר. עליו ללמוד טוב טוב חברות שמייצרות לשם הדוגמה, מוצר דומה לזה שהוא צריך לגרום למכירה שלו, או מי שמציעים שירות דומה לזה שהוא כותב עליו.

בדיקה של חסרונות מול יתרונות עושה המון שכל ועוזרת למצוא את ההבדל שעליו כדאי וצריך לשים דגש בכתיבה.

הדבר שהכי חשוב להגיד בקופירייטינג

הכי קל זה למרוח מאות מילים על הדף, אבל לא זו הדרך למכור דרך מילים.

אי אפשר וגם לא צריך לנסות לכתוב על הכל, אלא חייבים לדעת מה הדבר הכי חשוב להגיד.

המטרה היא שהמסר יעבור בצורה הכי חלקה, אם בשורה אחת או במאמר ענייני שזורם כמו שצריך. כך שמי שמתחיל לקרוא אותו ימשיך עד השורה האחרונה.

במידה ולאחר שיקראו את הנכתב, הלקוחות יבינו את המסר, יזכרו אותו ויבצעו פעולה שנבקש מהם לעשות בסיום, הקופירייטר השיג את שלו.

קופירייטינג

כותרת מנצחת

בקופירייטינג הכותרת צריכה להשיג שני דברים.

1.לעצור את הקוראים.

2.לגרום להם להשלים את הקריאה.

אין נוסחה אחת טובה או קבועה לכותרת מנצחת, לכן בהקשר הזה היצירתיות של הקופירייטר משחקת תפקיד מרכזי.

כיצד לעורר רעיונות לגבי כותרות?

מילים כמו חדש, מציגים וכד' הם די נדושים ומשעממים. מה עושים?

החוכמה היא למצוא מרכיב אחד במוצר או בשירות שמבקשים להציג, ולהכניס אותם בתחכום אל תוך הכותרת.

בגדול אפשר לעשות רשימה של מספר מרכיבים במוצר או בשירות וליד כל אחד לרשום אסוציאציות של מילים.

למשל, אם אנחנו צריכים לכתוב קופי בנוגע לטאבלט, אפשר לרשום בכותרת מילים כמו קל או שטוח ולהוסיף למילה את האסוציאציה המתאימה.

אגב, אנחנו יכולים להוסיף גם ציטוט משיר או סיפור.

טיפים נוספים בנוגע לכתיבה של כותרות

טיפ חשוב ומנצח! קחו בחשבון כי לקוחות קונים תמורה מסוימת ולא מרכיבים, ואפשר לשחק ביניהם בכותרת עצמה.

מה עוד אפשר לעשות בנוגע לכותרות? להזכיר את שם החברה, את ההבטחה, מה בדיוק מפרסמים ועוד.

חשוב מאוד לפנות אל האינטרס של הלקוחות, ולא של החברה עצמה.

במקום לכתוב אנחנו, תכתבו אתה – סוג של פנייה ישירה אל הלקוח הבודד.

קופירייטינג: סיכום

קופירייטינג נועד להניע לפעולה, בלי אם ובלי אבל, פשוט למכור. לכן כל סגנון כתיבה אחר הוא לא קופי.

יש עוד לא מעט דברים נוספים שצריך לקחת בחשבון כאשר ניגשים לכתוב קופי.

כמו פסקת המשנה, אם תמונות מסוימות יופיעו בכתבה/מאמר או אולי אפילו סרטון וידאו ועוד.

על כך ועוד במאמרים נוספים בבלוג.

תוכן עניינים

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת ל"יונייטד פוינט" לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.