תפקידו של כותב תוכן הינו קריטי עולם התקשורת. התוכן בונה הצלחה של חברות, עסקים ונותני שירות בכל התחומים.
על כותבי תוכן מוטלת המשימה לייצר מגוון רחב של חומרים:
לכתוב פוסטים לפייסבוק, מאמרים לבלוג, כתיבת תוכן לאתר, כתיבת תסריטים לסרטונים ועוד.
המטרה העיקרית בכתיבה היא למשוך את הקהל, לתפוס את תשומת הלב שלהם ולעודד אותם לבצע אינטראקציה.
לכן יש הרבה מעבר לזריקה של מילים על הדף, אלא יש צורך להבין מה יכול לכבוש את הקוראים.
חילקתי את התפקיד של הכותב למספר נקודות כך שיהיה קל יותר להבין עד כמה הוא משמעותי.
חקר ומחקר
לכותב תוכן יש תפקיד נוסף, למעשה הוא גם חוקר.
עוד הרבה לפני שמקלידים את האות הראשונה, הכותבים מבצעים מחקר מקיף כדי להבין את הנושא עליו הם כותבים.
לשם כך הם בוחנים את התחום מכמה זוויות. בין היתר כדי להבין מה תהיה נקודת המבט של הקהל הרחב.
הכותבים מתעדכנים במגמות ובמידע הרלוונטים ביותר כאן ועכשיו ביותר, כדי להכניס את התוכן תובנות חשובות שיעשו את ההבדל עבור הקוראים.
קידום SEO
בעידן הדיגיטלי לכתוב טוב זה לא מספיק מספיק. חייבים להבין את העקרונות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
בגלל זה במלאכת הכתיבה משלבים אסטרטגיה של מילות מפתח, בונים נכון את הכותרות ומבצעים פעולות נוספות שמסייעים למאמרים להגיע גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש בגוגל.
כותב תוכן: שגריר של מותג
על הכותב מוטלת משימה נוספת. הוא משמש כשגריר של המותג, השירות או המוצר של חברות ועסקים.
כותב תוכן: שלב העריכה
מיד עם סיום משימת הכתיבה, עוברים המשימה הבאה והיא שלב העריכה.
זה אומר שמשייפים את הנכתב, מוודאים שאין שגיאות כתיב כך שהמלל יהיה איכותי.
תשומת הלב הזו לפרטים הקטנים מבטיחה שהיצירה הסופית לא רק תהיה מרתקת אלא גם מקצועית ומלוטשת.
מיומנויות של כותב תוכן
אחת התכונות החשובות שצריכה להיות לכל כותב תוכן מקצועי היא היכולת להסתגל לסיטואציה. הוא מתאים את עצמו במהירות האפשרית לפורמט בו הוא כותב ולקהל שאליו הוא פונה.
יצירתיות
ללמוד כיצד לכתוב כולם יכולים, אך כאשר מחזיקים בעט היצירתיות משחקת תפקיד מרכזי.
כותב תוכן ממציא את עצמו מחדש כל הזמן, איך הוא עושה זאת?
הוא מוציא מהראש רעיונות חדשים, כך שהכתיבה לא תהיה רק קולחת אלא גם מעניינת.
ניהול זמן
אם אתם מסתובבים ברחוב ומדי פעם רואים ברנש שהולך סתם כך להנאתו בלי לעשות דבר, מאוד יכול להיות שפגשתם בכותב תוכן שנמצא בשלב בו הוא חושב ומנסח לעצמו בראש מה כדאי לו לכתוב.
זה לא אומר שהכותב מבזבז את זמנו, להיפך. כך הוא מנצל את הזמן ונותן למוח לחשוב.
כותב חייב לעמוד בלוחות זמנים מאוד ברורים בכל הנוגע לפרויקטים שעליהם הוא כותב.
כך שלצד היצירתיות חייבים להיות עם האצבע על הדופק ולוודא כי מוסרים את הנכתב הרבה לפני הדדליין.
השפעות על הכתיבה
כותבי תוכן מושפעים מהאופן בו הם צורכים את הידע שלהם.
הידע שצוברים עוזר להם לעצב את דעת הקהל ולהניע אותם לבצע פעולה מסוימת.
כך שכותבי התוכן הם סוג של גיבורים אלמוניים. הם מגשרים על הפער בין מותג לקהל שלו, יוצרים מסרים המהדהדים ומעוררים השראה.
קחו בחשבון, ככל שהנוף הדיגיטלי ממשיך להתפתח, כך התפקיד של כותבי התוכן ימשיך להתעצם.